Otthoni Spa 04: Kényeztetések 5 percestől 1 naposig

A cikksorozat első három részében (01 manikür, 02 pedikür, 03 arcápolás) részletesen leírtam azokat a kis trükköket, amiket én alkalmazni szoktam a különböző területeken. Most pedig jöjjön az, amikor ezeket kombináljuk, egy kis extrával, hogy valódi(hoz nagyon hasonló) spa élményben legyen részünk. Az ünnepek előtt szerintem egyre több emberre fér rá hasonló kényeztetés, ne fosszátok meg magatokat az élménytől!

Nem feltétlenül kell órákat, napokat tölteni ilyesféle lazítással (de lehet!), mindenki a szerint válogasson, hogy mi fér bele az idejébe!

5 perces verzió

Ide tényleg bármit be lehet tenni a korábban már írtak közül, “több mint a semmi” alapon igenis van haszna a legkisebb dolognak is. Ide tartozhat például az arcápolós rutin pakolás nélkül, vagy az, hogy az esti fürdés után öt perccel többet szánva a készülődésre végigmasszírozod magad testápolóval. Ha puha fogkefével vagy frottírtörölközővel ledörzsölöd az ajkadat, és utána bekened mézzel, öt perc elteltével puhák lesznek az ajkaid (a mézet mosd le langyos vízzel, de le is nyalogathatod. :)) Az is ide tartozik, hogy lemosod a lekopott körömlakkot (nem kell újat feltenni utána!), kezet mosol és jól bekrémezed a kezed. Naponta öt percet megérdemelsz.

A hangulat megalapozása

Következnek az időigényesebb, “komolyabb” kategóriűk, ezeknél már érdemes egy kicsit a hangulatra is gondolni. Hogy mitől lesz spa-hangulatú a fürdőszoba? Mindenkinek más jön be, nekem ezek az alap szempontjaim:

  • tisztaság és rend: a lefolyóban felgyülemlő hajkupac és a kád szélén táborozó félig üres flakonok nem segítenek a nyugalmon – de a tisztaságot a legjobb folyamatosan szinten tartani, mert az nem fér bele a fél órába, hogy még a fürdőszobát is kisikáld előtte. Fontos, hogy  bármikor kényelmesen érezhesd magad a fürdőszobádban)
  • lágy fények: akár gyertyafény is lehet
  • illatok: illóolajokat párologtathatsz, de a természetes kozmetikumoknak is nagyon finom illata van (én nagyon szeretem a Lush termékeket)
  • csend vagy nyugtató zene: indiaitól kezdve smooth jazzen át a klasszikusig bármi lehet, ami Téged megnyugtat!

Ezen kívül legyen kéznél több puha törölköző, papucs, fürdőköpeny vagy háziruha, amiben kényelmesen (nem slamposan!) el tudsz helyezkedni.

20 perces verzió

Kicsit kibővített szokásos rutin, a beiktatott pakolások és pihenés miatt azonban kitűnik a szokásos tisztálkodási rutinból.

  1. hajmosás: kádba behajolva mosd meg a hajad, aztán tegyél fel rá egy hajpakolást (az adott termék használati utasításának megfelelően).
  2. arcápolás: amíg hat a hajadon a pakolás, tisztítsd meg az arcodat, és arra is tegyél fel egy pakolást (vagy pórustisztító tapaszt ;).
  3. pihenés: amíg hatnak a pakolások, dőlj le, és egy picit pihenj (kb. 10 perc). El ne aludj! :)
  4. lemosás: mosd le a hajadat, az arcodat, és kend be az arcodat tápláló krémmel, ha használsz ilyet. Szárítsd meg a hajad.

40 perces verzió

Ez lehet egy kibővített esti fürdés-rutin is, de nagyon jól tud esni egy átdolgozott/hógolyózott nap lezásáraként is, vagy bármikor, amikor magad alatt vagy. Az angol úgy mondja az ilyesmit, hogy “pick-me-up“, vagyis felszed a padlóról. :)

  1. zuhanyozás & hajmosás: zuhanyozás közben radírozd végig a tested egy testradírral, és az arcodat is tisztítsd meg a szokásos módon.
  2. szőrtelenítés: ha borotvát vagy krémet használsz, most jött el az ideje használni. :)
  3. testápolás: törölközz meg (a hajadat is töröld meg annyira, hogy ne csöpögjön; turbánba is tekerheted), és testápolóval masszírozd végig magad.
  4. pedikür: ha már úgyis felázott a zuhanyzástól a bőröd, habkővel dörzsöld végig a sarkadat.
  5. manikür: lakkozás csináld végig a manikür-rutin 2. & 3. lépését
  6. krémezés: kezedet-lábadat masszírozd be krémmel.

Jöhet a pihenés vagy az alvás, vagy mindenféle kreatív tevékenység. Inspiráló képnek itt van ez a gyönyörűség:

Teljes kényeztetés

Ha van több szabad órád, jöhet mindez egyszerre!

  1. fürdés: ezúttal csapj nagy hűhót belőle, és zuhanyozás helyett engedd meg a kádat. Tegyél bele fürődsót, fürdőhabot, vagy valami csoda-golyót.
  2. hajmosás: most jöhet egy pakolás is.
  3. szőrtelenítés: ha szükség van rá (és főleg, ha este készülsz valahova), iktasd be.
  4. arcápolás: tisztítsd meg az arcodat, most ide is jöhet egy pakolás
  5. manikür & pedikür: ld. 40 perces verzió, de lakkozással kiegészítve.

Ha pedig este randi vagy buli lesz, jöhet a végére a smink és a frizura. :)

És mindezt egy egész napon keresztül…

Ha egy teljes napod van magadra, tarts igazi spa-napot!

  • Indítsd a reggelt egy kis testmozgással, például jógával. Ingyenes videókat találsz itt és itt.
  • Az étkezéseid legyenek kiadósak, de táplálóak. Finomak és egészségesek például a smoothie-k, vagy bármilyen gyümölcsös-fehérjés turmix, amit megálmodsz magadnak. :) Ne feledkezz meg a salátákról sem! A fojtó, tömény ételeknek nem most jött el az ideje. Igyál sok folyadékot: vizet vagy gyógyteát!
  • A nap folyamán kényeztesd magad a fenti rutinok bármelyikével.
  • Délután menj el sétálni egy nagyot, de ellátogathatsz az uszodába is!
  • Próbálj meg offline maradni – szakadj el a mobilodtól, az e-mailedtől, a Facebooktól. Figyeld meg, milyen az, amikor csak te vagy.
  • Nézz lélekemelő filmeket, olvass inspiráló könyveket. Hallgass olyan zenét, ami megihlet. Írd le a jó ötleteidet!
  • Ha ezután éjjel valami érdekes álmod lesz, másnap ne felejtsd el leírni! :)

Jó pihenést!

Hozzászólások

Hivatkozások

Szólj hozzá!

Házszabály

A kedvesség és a tolerancia alapvető errefelé. Ha úgy érzed, hogy a hozzászólásod nem olyan hangvételben íródott, ami ennek megfelel, inkább ne küldd el. Fenntartom a jogot a személyeskedő, rasszista, bunkó, stb. hozzászólások moderálására. Köszi a megértést. :)