• Készíts elő mindent, amit tudsz! A másnapi ruhádtól kezdve a bepakolt táskádon át a reggeli alapelemeig mindent előkészíthetsz előző este, hogy reggel ne kelljen vele foglalkoznod és legyen egy kis időd magadra és az ébredésre.
  • Legyen egy jó ébresztőórád! Tapasztald ki, hogy mi az, ami beválik. Ha szeretsz zenére ébredni, vegyél rádiós órát, ami visítozás helyett bekapcsolja a rádiót. Állítsd olyan adóra, ahol pörgős számok mennek – mr2 vagy classFM, Rád van bízva. Ha nagyon ügyesen kinyomod a mobilt anélkül, hogy észrevennéd (és nem is szundira kapcsoltad), akkor készíts egy másik ébresztőt távol az ágytól, amihez már ki kell kelned, ha el akarod hallgattatni. Utána ne feküdj vissza az ágyba! Vagy válassz egy olyan órát, ami csörgés után lepattan az éjjeliszekrényről és elszökik.
  • Lazíts! Ne pattanj ki rögtön az ágyból (hacsak nem az órádat kergeted). Tudatosítsd magadban az ébrenlétet, érezd a végtagjaidat, mocorogj egy kicsit az ágyban. Jobbra-balra mozgathatod a felhúzott térdeidet, nyújtózhatsz, vagy négykézlábra állva domboríthatsz-homoríthatsz – ami jól esik.
  • Ereszd be a fényt! Az alvást segítő melatonin sötétben termelődik, ezért amint van erőd kikelni az ágyból, húzd fel a redőnyt, húzd el a sötétítő függönyt, és ereszd be a napfényt. Egy kicsit ki is nyithatod az ablakot, hogy a tüdőd friss oxigénhez jusson. Lélegezz mélyeket és nyújtózz nagyokat!
  • Indíts egy frissítő zuhannyal! Ha szoktál reggel zuhanyozni, használj ébresztő hatású, frissítő, cirtusos illatú szappant (mint pl. a Lush Demon in the dark zöldalmás szappanja). Ha bátor vagy, akkor hideg-meleg váltott vízzel is zuhanyozhatsz, ez garantáltan felturbózza a vérellátást és nagyon jót is tesz a bőrödnek. A vérkeringést azzal is élénkítheted, ha egy lufaszivaccsal vagy testkefével végigdörzsölöd magad zuhanyozás előtt, még szárazon. Ha kávéfogyasztó vagy, a maradék zaccból készíts ébresztő testradírt! Keverj össze fél csésze zaccot néhány csepp mentaolajjal (igazi illóolaj legyen, ne aromaolaj!), egy csésze kristálycukorral és negyed csésze olívaolajjal. A kávé és a menta illata aromaterápiás hatással lesz rád, az olaj és a cukor pedig nagyon jól radíroznak és hidratálnak. Ez a mennyiség 2-3 zuhanyzásra elég, hűtőben eltarthatod egy hétig.
  • Mozdulj meg! Indítsd be a testedet egy kis mozgással. Ez lehet jóga vagy a napindító gyakorlatsor, amiről már írtam. Végezhetsz csípőkörzéseket, vállkörzéseket lassú zenére vagy csendre, de ha akarod, táncolhatsz is valami jó zenére.
  • Add meg az alaphangulatot! Híradó és időjárásjelentés helyett tegyél be egy pörgős albumot, erre aktívabban fogod végezni a dolgaidat.

Ti milyen trükkökkel szoktátok rávenni magatokat a felkelésre, mikor nagyon nem akar elindulni a nap?