Utolsó pöckölést szeretnék adni azoknak, akik “majd holnap” szeretnék letenni az esti cupákost és felkelni a kanapéból… Miért ne vághatnál bele pont ma? :) (A fenti képen a Nike egyik reklámszövege szerepel, szerintem nagyon ötletes: tegnap azt mondtad, hogy holnap – én még hozzátenném, hogy az meg ma van. :))

 Ha rettenetesen éhes vagy a vacsoraidőd után is, egyél gyümölcsöt, rágcsálj zöldséget (én nagyon szeretem a sárgarépát, Áfonya helyett is :D), vagy fogyassz sovány tejterméket (kefirt vagy natúr joghurtot). Holnap reggel is ott lesz az a kakaós csiga/szendvics/akármi, és napközben nagyobb eséllyel dolgozod le, mint éjszaka, alvás közben.

 Igyál meg egy nagy pohár vizet, ha még nem volt meg a napi 1,5-2 literes kvóta. :) A cukros üdítőket pedig végleg váltsd le, ha eddig rutinszerűen fogyasztottad őket – segíteni fog.

 A tévés terpeszkedésből is faraghatsz előnyt: kapj a kezedbe egy-egy félkilós súlyzót (vagy vízzel megtöltött ásványvizes üveget), és végezz karerősítő gyakorlatokat.  A reklámszüneteket töltheted nyújtással, guggolással.

 Még egy gyors, “semmibe nem kerül” edzéslehetőség: takarítás közben táncolj is a zenére, ne csak énekelj – csak vigyázz, le ne verj valamit. :)

 És egy harmadik: addig oké, hogy lift helyett lépcsőzöl, de ha oda is figyelsz a mozdulatokra, és megfeszíted egy kicsit a farizmodat, akkor erőteljesebb lesz a hatás, ha pedig lábujjhegyen lépsz, a vádlid is erősödik.

 A cserélősdi nagyon jól működik, mert nem érzed úgy, hogy örökre meg vagy fosztva mindentől ami szép és jó, és különben is, semmi értelme egészségesen étkezni. Kár lenne elrontani. :) Az abszolút önmegtagadás helyett inkább válassz gyümölcsös, cukormentes fagylaltot (otthon is készíthetsz fagyasztott banán és eper turmixolásával – a banántól jó krémes lesz), sima rizs helyett válasz barnarizst, olaj helyett süsd tepsiben a krumplit és egyél hozzá sok zöldséget, és így tovább. Éhezni nem mókás, és nem is egészséges.

 Tusolásnál masszírozd át magad, hogy egy kicsit serkentsd a vérkeringésedet – különösen a narancsbőrre hajlamos területeken.

 Készítsd elő a másnapi reggelidet vagy a csomagolt szendvicsed hozzávalóit, így “ellenőrzött körülmények” között készíted az ételt, amit magaddal tudsz vinni, és nem leesett vércukorral kóvályogsz “csak kaja legyen”-mottóval.

… és ne felejtsd a mottóinkat: 15 percig mindent ki lehet bírni & ne szabotáld magad! ;)