Niki 27 éves, és egy belvárosi, 140 fős cégnél irodavezető, azaz hivatalos néven Office & Facilities Manager. Ha kell, csapatot vezet, húsvéti nyúlnak öltözik, és fejleszti az irodát. Recepciósként kezdte másfél évvel ezelőtt, és nemrég ő lett az Év Dolgozója is.
Ha olyan munkád van, ami átlagos, különleges, szokatlan, félreismert, népszerű vagy nem túl kedvelt, de függetlenül ettől te imádod és megtaláltad magad benne, és szívesen elmondanád másoknak is, hogy miért, írj! Részletek a felhívásban.
– Miből áll a munkád?
A munkám két fő részből áll, egyrészt én felelek az iroda teljes, profi működéséért, beszállítókat tendereztetek, tartom velük a kapcsolatot, másrészt a kollégáink ún. well-being érzéséért. A „well-being érzés” kifejezést a cégben arra használjuk, hogy mindent megteszünk azért, hogy a kollégák jól érezzék magukat. Naponta érkezik gyümölcs, van játszószobánk, valamint céges jóga, tenisz és kosárlabda szolgálja a dolgozók kényelmét. Plusz a csapatommal folyamatosan új programokat találok ki, továbbá keresem az lehetőségeket az irodafejlesztésre, és kollégák aktivizálására. Karácsonykor az éj leple alatt mi díszítjük fel az irodát, és osztjuk ki a Mikulás csokikat.
– Milyen képzés kellett ahhoz, hogy ezzel foglalkozhass?
Képesítést a BGF-en szereztem Vendéglátás-Szálloda szakon, de véleményem szerint ennél sokkal fontosabb a rátermettség, hogy az ember tudjon, és akarjon tenni a kollégáiért, tudjon az irodára úgy tekinteni, mint a folyamatosan alakítható, fejleszthető, szépíthető második otthonára. Szükség van kicsit HR-es, grafikus, háziasszonyi, házigazdai, olykor tanítónői gondolkodásra is. :)
– Mi a legnagyobb tévedés a munkáddal kapcsolatban?
Sokan gondolják a managerekről, hogy nagyra tartják magukat, és kinevezés után nem állnak szóba, csak azzal, aki az érdekeiket szolgálja, de amióta előléptettek, talán még jobban szeretnék a kollégáimmal beszélgetni, hogy megtudjam, mik az igényeik, mitől lesz az a munkahely igazán jó.
– Mikor érezted úgy először, hogy „igen, ez az, ezt kerestem, itt a helyem”?
A tavalyi Mikulás előadás után, ami a Kollégák gyermekeinek tanultunk be, és adtunk elő egy kedves kis darabot. Olyan kollégák jöttek oda megdicsérni bennünket, akikkel alig beszéltem előtte.
– Minek készültél gyerekkorodban?
Először űrhajós, majd kutató szerettem volna lenni, később utazás-és rendezvényszervező. Az első kettőt leszámítva, tulajdonképpen teljesült az álmom, mert én intézem a céges utazásokat, és a rendezvényeket is.
– Mi eddig a legnagyobb eredményed, amire nagyon büszke vagy?
Amire a legbüszkébb vagyok, hogy fél év alatt elnyertem az Év dolgozója díjat, valamint kb egy év alatt recepciósból Office & Facilities Manager lettem. Ezt a fantasztikus lehetőséget megragadva szeretném tovább fejleszteni az irodát, és építeni a közösséget.
– Van olyan ember, aki sokat segített, támogatott téged az utadon?
Konkrétan ezen a munkahelyen egy kedves kolléganőm, aki betanított, mentorált és coach-olt, és időközben barátnők lettünk. Sokat köszönhetek neki. Legfontosabb tanítása számomra, hogy néha kicsit lassuljak le, és alaposan gondoljam át a dolgokat a legapróbb részletekig.
Állásinterjú Csodaországban
A tavaszi Tavaszköszöntő Ünnepségen, amit a gyerekeknek tartottunk a Kolléganőmmel beöltöztünk nyuszinak. Jött egy interjúzó, és én a jelmezemről megfeledkezve, a szokásos módon köszöntöttem, majd mentem tovább intézkedni. Néhány perc múlva odament hozzá a másik nyuszi Kolléganőm is, hogy üdvözölje, és kis türelmet kérjen tőle, amíg az interjúztatója megérkezik… A srác sikeres felvételt nyert, és néhány hónappal később elmesélte, hogy az interjúja napján eldöntötte, hogy mindenképpen itt akar dolgozni! :)
– Milyen kihívások vannak a munkádban?
Izgalmas kihívásnak élek meg minden irodafejlesztést, kivitelezést, illetve azokat az eseményeket, amik aktív részvételt kívánnak meg a kollégák részéről. Sosem tudhatom előre, hogy egy-egy ötletem milyen fogadtatásra talál.
– Hogyan lendülsz túl a mélypontokon, amikor már tele van a hócipőd? Mi segít?
Ahogy nőtt a cégünk, szervező társakra volt szükség. Mi lettünk a kreatív csapat. Hálás vagyok nekik, mert ha leeresztenék, akkor ők jönnek a fogyni nem akaró ötleteikkel.
– Mivel kapcsolódsz ki munkaidőn kívül?
A futásban a megmaradt fölösleges energiáimat vezetem le, a jóga pedig teljesen ellazít, és feltölt.
– Mit tanácsolsz annak, aki hasonló pályára készül?
Még a középiskolai évek alatt, amikor szabadok a délutánok, tanuljon meg legalább két nyelvet, valamint sajátítsa el a priorizálást és az időgazdálkodást. Ezzel saját magának tesz szívességet az ember, mert később munka mellett kell megtanulnia.
– Milyen kérésed lenne az ügyfelekhez?
Legyenek kedvesek, értékeljék, mennyi mindent teszünk értük.
– Mit üzensz az olvasóknak?
Olvassák el a Mireille Guiliano A francia nők karriert csinálnak c. könyvét. Többször! Csodák pedig igenis vannak, csak tenni kell értük! :)
Niki mondta
Via, nagyon köszönöm a lehetőséget! :-)
Dorka, köszönöm a kedves szavakat! Megteszünk minden tőlünk telhetőt. :-)
Dorka mondta
Ú, ez nagyon jól hangzik! Jó lehet ott dolgozni! :D Még több hasonló munkahelyet, nyuszikkal és mikuláscsomagokkal! :) Csak így tovább Neked is! Nagyon inspiráló volt olvasni! (A könyv pedig repül a várólistámra.)