Mostanában többen is kérdeztétek e-mailen, hogy hogyan rendszerezem a dolgaimat a gépen. Szerintem nem csinálok semmi világmegváltót, de azért leírom, hátha találtok benne hasznosíthatót. Nem igazán összefüggő és teljes a rendszer, inkább csak apróbb lépésekről van szó, amik beváltak az évek során. Egyszerű rendszerezés ez is, csak virtuális. :)
Mappás csoportosítás
Ahelyett, hogy minden a „Dokumentumok/My Documents” nevű fekete lyukban lenne, amennyire lehet, projekt szerint csoportosítok mindent, azokat további alcsoportokra osztva. Az egyetem alatt volt egy ELTE mappám, alatta egy-egy a szakjaimnak, majd azokon belül a különböző kurzusoknak. Így szépen együtt tudtam tartani a hasznos anyagokat a vizsgákhoz, dolgozatokhoz, stb. Az esküvőszervezés alatt volt egy esküvős mappám, abban egy a ruhás képeknek, egy a virágosoknak, és így tovább. Agyon részletezni felesleges, tehát ha mondjuk könyvet fordítasz, elég könyvenként egy mappa, nem kell a különböző fordítási verziókat/fejezeteket/indexet/tartalomjegyzéket külön mappákba rejteni, elférnek azok egymás mellett. A munkákon kívül a netről lementett hasznosságokat is így lehet csoportosítani, a Receptek nevű mappa tartalmazhat például egy olyat, hogy Előételek, meg egy olyat, hogy Levesek. Ebben sokkal könnyebb eligazodni, mintha minden egy helyen lenne. Családi fotókat lehet évszám, hónap, helyszínek szerint csoportosítani.
Ha gyakran mentegetsz le dolgokat a netről (képeket, recepteket, stb.), akkor feltétlenül kapcsold ki, hogy automatikusan minden a Downloads/Letöltések mappába kerüljön, mert azzal egy újabb fekete lyukat kreálsz, ami egy idő után csak frusztrálni fog – hiába spórolsz vele két másodpercet lementésenként. Mindent ments eleve a végleges helyére, úgy biztosan nem lesz kavarodás.
Netes könyvjelzőket, e-maileket egyébként ugyanígy lehet mappákba rendezni, az is nagyon hasznos.
Fájlnevek
Nagyon csábító azonnal rányomni a „Save” gombra, amint lementünk egy képet a netről, de – maradva az esküvős példánál – egy idő után a sok flower002.png meg bouquet-3.jpg marha unalmas és átláthatatlan lesz. Kicsit több idő, de később megtérül, ha specifikusan adunk nevet a képeknek – nekem már párszor meghalt a gép a hosszú ő-ktől és ű-ktől, úgyhogy következetesen ékezet nélkül írok mindent, akkor is, ha azt állítja magáról az oprendszer, hogy bírja. Azért a rozsacsokor.jpg elég könnyen kitalálható, hogy mit ábrázol, a liliomos-asztaldisz.gif szintúgy. :) Én következetes vagyok a számozásban is, általában kétjegyűt írok (01, 02, stb.), mert akkor tuti sorrendben lesz, és nem a csokor1 után jön a csokor10 (ez is attól függ, épp milyen fájlnézegetőt használok, úgyhogy inkább biztosra megyek). Ha összetartozó képről és szöveges fájlról van szó, akkor ezt a nevükben is jelölöm, hogy látszódjon, hogy ők ketten (hárman/sokan) egy egység. Pl.: macifules-sapka-kotesminta.doc & macifules-sapka.jpg
Prioritás
A mappákat is lehet rangsorolni: számokat teszek a mappanév elé, így játszom ki az ABC-rendet, és alakítom ki a projektek sorrendiségét (pl. 01 Munka, 02 Blog, 03 Inspirációk, stb.). Ha változik a sorrend, mert valami átkerül a „most épp nem foglalkozom vele” pixisbe, akkor kisebb számot kap, és máris lentebb listázza Total Commander, én meg könnyen odatalálok a gyakran használt fájljaimhoz. :) Ha ideiglenesen a lista tetejére akarok tenni valamit, akkor aláhúzásjelet teszek a mappanév elé.
Archiválás
Időnként átnézem a mappákat, és a már elvégzett munkákat, lejárt projekteket (az Esküvő pl. ide tartozik :)), befejezett kurzusokat átteszem a „Régi” nevű mappába, hogy ne foglalja a listán a helyet a doksijaim között – ott mindig csak az van, amivel aktuálisan épp foglalkozom.
És ennyi — nem túl bonyolult, csak csinálni kell. :)
Zsofia mondta
Manapság milyen „biztonsági mentésre” szolgáló felületeket használtok? Időközben a DVD és külső HDD talán már elavult (??) én pedig egyébként is rosszul vagyok a gondolattól hogy a rengeteg fájl és kép itt is legyen ott is legyen, itt ez hiányzik ott az, nálam tuti a káosz, ha két helyen van minden ráadásul egy idő után tuti nem fedik egymást… a módosított fájlok esetén meg jön a kavarás, hogy most melyik melyik verzió… (Külső HDD-t használtam, még ma is vannak rajta cuccok. Ha megvannak… :) )
Tavaly megbarátkoztam ugyan a felhő gondolatával, most Dropbox előfizetésem van (hamarosan lejár), de nem az igazi és nem is nagyon találok olyat, ami tökéletesen fedné az igényeimet. Most gondolkozom hogy külön helyen tároljam a fotókat (Google) és külön a fájlokat, de ezt is problematikusnak látom hosszú távon. Hogy melyik megbízható melyik kevésbé, egy újabb kérdés. :) Nektek mi a tapasztalatotok és melyik szolgáltatást szeretitek-használjátok?
Via mondta
A felhő is veszélyes tud lenni, elég egy véletlen törlés vagy crash. :) Majd írok a backupokról is, mert a DVD-k meg CD-k nemcsak hogy tönkrementek, de nekem már meghajtóm sincs hozzájuk a gépemen és a laptopomon sem. :D
Zsofia mondta
Hát ezaz! Én is mindig ezt mondom… hogy már lejátszani sem tudjuk (majd). Mintha lenne egy floppy-d. :))) A fájlok kiterjesztéséről nem is beszélve, ha valahogy meg is őrzöd… az is elavulttá válik idővel. Köszi a választ, várom a cikket, hátha megoldja minden gondomat. :)
csillagvirag mondta
Nekem most részben nagy szerencsém van, mert nem rég vettem egy laptopot, ami így egy szűz terület, így startból ki akarom alakítani a megfelelő rendszert. A régi gépen az adatok részben rendszerezettek, de elég sok lecsó jellegű mappa is van. A fényképeket évek szerint rendezem mappába, azon belül pedig a megfelelő mappákon megjelölőm a dátumot, helyszínt, eseményt, amiről készültek. Egy év vagy kettő egy DVD. A zeneszámokat előadók szerint ABC sorrendbe rendszereztem. Az iskolai/egyetemmel kapcsolatos dolgokat tantárgyanként rakom mappákba, de van, ahol egy-egy mappán belül biza elég saláta, mert különböző verziók, stb léteznek. Most különösen jól jön a rendszerezés, mert könnyebb lesz szakdolgozatot írni. Ennek a lebonyolításához, meg nem csak, a Google Dok sokat segít, még ha nem is kell megosszam, de tudom, hogy elérhetem máshonnan is, ha nem saját gépről dolgozom. Egyszer nekifogtam a könyveket egy excelbe összerakni, de abbamaradt, addig is tudjuk, hogy melyik polcon nagyjából mi van. Ha majd lesz rá időm befejezem.
Amúgy ezt az évet a rendszerezés évének tűztem ki, s haladok valamennyire, mert a szekrényemből már 5 kg-mal kevesebb papír meg lom van.
Anna mondta
Nekem attól áll égnek a hajam, amikor valaki egyenesen az asztalra menti a doksikat, van olyan kollégám, akinek tele van a virtuális asztala ilyen ikonokkal, szerintem totál áttekinthetetlen.
De mivel ezért nem nekem fáj a fejem, inkább azt kérdezném, amivel én küzdök sokat: Elkészítek egy dokumentumot, majd átküldöm kollégáknak, módosítom a javaslataik alapján (jó esetben nem írtak bele, mert akkor nem fogom tudni követni). Vannak olyan módosítások, amikor bizony nem butaság elmenteni az előző állapotot, mert még szükség lehet az eredeti elképzelésre is, ami csak abban szerepel. Ezeket a munkaverziókat hogyan rendszerezitek?
Via mondta
Hát, lehet, hogy ez csalás, de az összes ilyen „többen dolgozunk rajta” munkát Google Docs-ban intézem, és ezért nem keringenek e-mailen ötvenféle variációban az írások, és vissza is csinálhatjuk a változtatást, ha olyanunk van.
Anna mondta
Sajnos belső hálózaton dolgozunk, az meg nem ennyire okos. De majd kieszelek valamit, hacsak a többieknek nincs valami jó ötlete.
KemálAmál mondta
Nálunk ilyenkor verzio1 verzio2 van a fájlnév után. Elküldöm a verzio1-et, kolléga javít, elment verzio2 néven, visszaküldi. Így megmaradnak a javítás előtti dolgok is.
Emese mondta
Nálunk is v1.0 -tól kezdődik az élet :-)
Vicces, hogy néha a Draft v1.0- tól eljutunk Final v2.5-ig is.
Nálunk a belső hálózat szerencsére elég „okos”, úgyhogy ez is úgy megy, hogy hozzáférünk mind, de verziózgatjuk, hogy követhető legyen, mi történik vele.
Otthon én is google docs-ba pakolászom, ami mindkettőnknek elérhető és szerkeszthető kell, hogy legyen.
A melós gépen egyébként pöpec rendet tartok, az otthoniról inkább nem nyilatkoznék :D
zeugma mondta
Én többnyire egyedül dolgozom a fájlokon, de simán előáll ugyanez a probléma :-)
1.0-ás számozás helyett nálam a 01_a jellegű vált be. A számok a munka előrehaladtát, a betűk az egyszerre létező több variációt jelölik.
okopiacter mondta
Nálunk amikor még munkahelyen dolgoztam az vált ve, hogy csináltam mappát: jav-XY – Vegleges, feltolteni, stb. és oda mentettem, amit visszaküldött. A végén maradt a végleges. A másik verzió: más színnel írunk bele – zárójelbe mögé (jav xy) vagy színesen kijelöltük a friss javítást. Így nincs káosz, látszik a legfrissebb javaslat (jav lehet javítás vagy javaslat :) ) Aztán – főleg, ha több nap el is telt közben még a dátumot is beleirtam a filenévbe és hogy kitől kaptam javítva.
tuuroosbugyor mondta
Én nagyon félek, hogy a gépem megadja magát… Nemrég, ennek orvoslására létrehoztam egy blogot (amit csak én olvasok), ahová lementem a fontosabb munkáimat (főleg fotókról van szó, szinte mindent így archiválok, rajzokat, terveket, mindent, ami nem gépen született). Tulajdonképpen egy internetes tárhelyként funkcionál, ingyen van, és bárhonnan elérhetem. És persze minden megy még a külső memóriába is… :)
okopiacter mondta
Tök jó! Ha elfér. Én szerintem dropboxra meg ilyesmire fogom még feltolni, mert a Dropbox 2 GB és szinkronizál is, ha akarod. Nekem is érik már ilyesmi.
pommepomme mondta
Ez nagyon jó lett. A döntő többségét már eddig is alkalmaztam, de még kiegészítem. Ami nekem inkább bajom, az az elmúlt években felhalmozódott fájltömeg. Főleg amikor ugyanannak a doksinak van több verziója. Ezt kéne szépen kipucolni, hogy mindegyikből csak a végleges maradjon meg…
Sőt, az elmúlt héten már a Gmail is beszólt, hogy a tárhelyem 95%-át használom, töröljek valamit. :(
okopiacter mondta
Na, ez tényleg nem semmi :))) Nekem csak a HD-im szóltak be, amik egyenként se kicsik…
zeugma mondta
Pont tegnap esett meg, hogy kivételesen jól jött a rendezetlenség. Azt kellett kiderítenem, hogy egy bizonyos munkát mikor hoztam létre, és valami rég elfeledett mappában megleltem az eredeti fájlt, 2004-es mentési dátummal. Ha elértem volna már odáig a takarítással, csak a legfrissebb verzió lett volna meg belőle. De az esetek többségében azért ez előny lett volna, nem hátrány. :-)
Azért ekkora nálam a redundancia, mert két korábbi gépem is úgy halálozott el, hogy kis csomagokban, pendrive-on átvíve tudtam csak leszedni róluk a fontos dolgokat. Ezek aztán azóta benne vannak egy sokgigás, Archív nevű mappában. Annyi előnye van, hogy fokozatosan lehet haladni a rendbetételével: ami nem kell, az kuka, ami kell, az megy az aktuális mappákba; amit pedig még nem néztem át, azt bármikor elérhetem a régi anyagok között.
Nóra mondta
A cikk mellett a szemüveges maci óriási. :D
zeugma mondta
Igen, nagyon aranyos! :-)
okopiacter mondta
jaja, tündéri :))
Via mondta
Ha sok munkás CD/DVD-d van, és tudni akarod a tartalmukat, akkor tök jó a Where Is It? nevű progi – $40, de megéri a lelki nyugalmat. Lényegében a teljes fájlistádat katalogizálja, és ha szépen címkézed a lemezeket (sorszámozod, sorrendben tartod), akkor tudsz keresni a gyűjteményedben úgy, hogy nem kell órákig vadásznod. Pl. megmondja, hogy a „fonetika esszé irodalomjegyzék” nevű doksi a MunkaDVD #07-en van.
okopiacter mondta
Alkoholos filccel ráírom a file-listát és a tartalmat, mentés dátumot a CD tokban található gyári borítóra vagy egy méretre vágott papírra. :)) van egy Catfish nevű katalogizáló is, és még sok más is, kérdés, hogy megér-e ennyi energiát. Én ezt ahol tudom, egyszerűsítem. Eddig bevált. A napi feladataimat is egy dátumozott, naptár jelleggel megvonalazott sima spirálfüzetbe írom – mert a géppel bármikor lehet bármi, a telefon lemerülhet, de ezt akkor is el tudom vinni, rajzolhatok, vázlatolhatok, firkálhatok bele, ha épp nem vagyok gépnél…. Ugyanígy pl a könyveimről sincs katalógus. Ott vannak rendben a polcon és kész. Persze, lehet, hogy érdemes lenne a google naptárt vagy más ilyen felhő alapú feladatlistát, rendszerezőt használni.
okopiacter mondta
Néha viszont egyes munkákból már csak biztonsági másolatként is van legalább 2 példány. Főleg amíg friss és aktuális.
vec81 mondta
Az inspirációs napló Céljaim oldalára pont ez az egyik idei „projektem”: a fájlok rendszerezése. A zenéket ömlesztve/mappákba irkáltam ki CD-re folyamatosan, volt, ami több példányban is megvan. A képeket, fájlokat, filmeket vegyesen, ahogy jöttek, többnyire DVD-re. Ebből aztán jó nagy káosz lett. Elhatároztam hát, hogy mindent rendszerezek. A CD-ken lévő zenéket Total Commanderrel beolvastattam, a könyvtárszerkezetet PDF-be mentettem, majd a pdf tartalmát beraktam excelbe. Az excel dokumentumon belül külön fület kapott a zenék, filmek, képek, fájlok, dokumentumok, sőt, a könyvgyűjteményem is. Van, amit nekem kell begépelnem (pl. könyveim), de az adathordozókon tárolt fájlokkal jobban haladok.
A zenei CD-ket besorszámoztam, így azt is berögzítettem excelbe. Az excel keresőjével tudok listázni is. (Pl. én külön rögzítettem az előadót és a számcímet)
A képeket úgy fogom rendszerezni – épp a múlt héten találtam ki -, hogy CD-nként illetve DVD-nként szintén sorszám, azon belül mappanév, és a mappa tulajdonságaiba írom, a dátumot, méretet, képek darabszámát, stb.
Vannak különböző fájljaim (netről szedegetett, saját szerkesztésű dolgok), amiket cím szerint és formátum szerint szintén egy excelbe akarok felsorolni, itt is jelezve a CD/DVD sorszámát.
A főiskolai jegyzeteimet félévenkénti bontásban (1 mappa= 1 félév), azon belül tantárgyanként mappákba rendezve tároltam, majd a fősuli végeztével kiírtam egy lemezre.
Persze vannak fájlok, amiket többször is kiírtam már, de az nem baj. Legrégebbi CD-m (saját írás) 8 éves, a gép beolvassa. Nemrég olvastam valahol, hogy ha nem megfelelően tároljuk, bepenészednek és olvashatatlanok lesznek. Ha ez tényleg így van, akkor nálam biztos nem mennek tönkre (száraz a levegő a szobámban). :)
Akit érdekel a fenti excel rendszerezés, szívesen megosztom az ötletet egy google dokumentumban.
okopiacter mondta
Hű, le a kalappal a kitartásért az Excellel :))) Na, én egyszer nekiláttam HD-re is felmásolni a régi munkáimat. Idő szerint rendezem a file nézegetőben és ha van újabb verzió, akkor azt tartom meg – többnyire, de azért néha belekukkantok. de sok kép megvolt duplán stb. Na, ha ez tényleg dupla, akkor az egyik példányt törlöm legtöbbször. A másik trükköm: ráírom a lemezre a mentés dátumát – vagy eleve úgy csinálom a mentéseket, hogy egy gyűjtő mappát csinálok mondjuk mentesek_2012-03-18 néven és abba kerülnek az almappák. Így, ha dupla is, akkor is tudom, melyik a frissebb. A C: meghajtón van az oprendzser és a programok, minden más a D, H, X, Y, W stb. Pontosabban az aktuális munkák mappában vannak a legfrissebbek, a többi az archiv-év-ho-nap vagy mentesek-ev-ho-nap-tol stb. jelölőkkel. Így, ha biztosan az új a jobb verzió, azt őrzöm meg, a régi meg felülírható. Néha pakolászom őket ide-oda. Ha befejeztem a munkát, általában pár hét vagy hónap után, ha nem kell már egy ideje visszamenni bele, akkor archiválom egy időre. Ha már végleg őslelet és pl. a cég sincs meg akinek készült a munka, akkor ha nem foglal nagy helyet vagy érdekes és másra is használható a munka, akkor marad, ha pedig tutira nem kell akkor lomtár és törlés végleg. Ezt kb. évente, félévente eljátszom.
Anna mondta
Erre amúgy van ingyenes program, én kipróbáltam, de annyi időről álmodni sem merek, hogy a több ezer kötetes könyvtáramat és a férjem legalább 500 db-os cd-gyűjteményét meg a kottákat rendszerezzem.
(Pedig jól jönne, mikor valaki épp érdeklődik, hogy egy-egy alkalomra ezt vagy azt a cd-t megvegye-e?)
A program ingyen innen tölthető le: http://www.jomagam.hu, légyszi Via, ha túlzásnak tartod a belinkelést, akkor töröld, felhatalmazlak rá :) Sok ingyenes programja van, én leginkább a e-sárgacetlit szoktam használni.
vec81 mondta
Próbáltam a jómagam.hu programját, csak amikor újra kell telepítenem a gépet, azok is vesztek. Ezért döntöttem az excel mellett. De kizárólag az otthoni, saját fájljaimat rendszerezem vele. A CD-im össz darabszáma 100 alatt van, ezért boldogulok, és ezért pötyögtem. Egy 500-as állománynál már én sem biztos, hogy kézzel irkálnám… :)
Tökéletesen működik nálam is a két meghajtó, vagyis a C-n vannak a programok, a D-n pedig a fájlok. Addig, amíg a vinyó bírja, nincs gond. Viszont 2×20 GB-tal kell gazdálkodnom, ami vajmi kevés, lássuk be. :D
Ferenc mondta
Dicséretnek szántam. Bocsánat, hogy megsértettelek!
Via mondta
Nyugi, csak vicceltem. :))
Ferenc mondta
Lányok és így értenek az informatikához! LE A KALAPPAL!
Via mondta
Rontsam a sztereotípiát? Bölcsészkarra jártam. Badumm-tss. :))
okopiacter mondta
csaj vagyok és tanítom, puff :))))
Via mondta
Preach it sista’!
EsenTia mondta
Körülbelül én is így rendezgetem a gépem tartalmát. Van a Hobbis részleg, ahol a rajzaim, fotóim, animék, mangák vannak és van az úgy nevezett Hivatalos részleg, ahol pedig a sulis házik, tananyagok, hivatalos fájlok vannak.
Mondjuk én nem számozással állítom sorrendbe, hanem – mivel túlságosan is vizuális típus vagyok – az ikonokat kicserélgettem olyanokra, amik illenek hozzájuk. Pl. a fotós mappámhoz egy fényképezőgép ikon, a rajzoshoz papír és ceruza és így tovább… Nekem így sokkal egyszerűbb, mert ha már rá pillantok, tudom, hogy mi az :)
Amúgy nem rég jöttem rá, hogy te és Dobay Ádám férj és feleség vagytok. Ez vicces, mert körülbelül egyszerre jutottam el hozzátok, de mind-mind más megközelítésből. Hozzád a FlyLady program gyanánt, a párodhoz pedig a cikkei miatt :D Aztán amikor rájöttem, hogy te Szombathelyről származol, akkor már tényleg saját magamon nevettem, ugyanis én meg odajárok középsuliba.
Nah jó, azt hiszem kicsit eltúloztam ezt a hozzászólást.
Végeredményként Gratulálok ehhez a gyönyörű oldalhoz és továbbra is köszönöm, hogy ennyit törődsz azzal, hogy megoszd velünk a gondolataidat :)
Via mondta
Köszi, hogy írtál, és szeretem a hosszú hozzászólásokat, írj még nyugodtan! :))
Melyik gimibe jársz?
EsenTia mondta
Nem gimibe járok, hanem a közgáz suliba. Most Horváth Boldizsár Szakközép, de régebben Rudas László volt :)
Via mondta
Nem sokkal melletted a Paragváriban kezdtem (akkor még a Petőfi utcai épület is az övék volt, oda jártam), aztán a Bolyaiban végeztem. :)
zeugma mondta
A Dokumentumok mappa léte egyébként egy informatikai rémálom. A Windows felkínálja, és elsőre kényelmes is, de aki teheti, inkább ne használja. Vannak olyan vírusok is, amik a Dokumentumok mappát „túszul ejtik”, lekódolják, és csak akkor oldják fel a zárolást, ha fizetsz érte. Inkább csináljon az ember egy másik mappát a gyökérkönyvtárban, amit nem dokumentumnak hívnak, pl. „Via cuccai”, vagy mittudomén :-)
Ennél egy fokkal jobb, ha nem is a főmeghajtón vannak ezek a fájlok. Azzal a merevlemezzel, amin a programok futnak (főleg, de nem kizárólagosan egy windowsos gépen) bármikor bármi történhet. Érdemes beruházni egy második merevlemezre (laptop esetén külső HDD-re, az még hordozható is), és a saját fájlokat azon tárolni.
A biztonsági mentést sokan elhanyagolják, aztán ha egyszer valami történik, tépik a hajukat. A DVD/Bluray nem a világ legmegbízhatóbb archiváló eszköze, de erre a célra megfelel. Ez azt jelenti, hogy ha valami CSAK optikai lemezen van meg, arról akár le is mondhatunk; de arra jó a DVD, hogy biztonsági másolatot csináljunk a gépen is megtalálható fontos fájljainkról. Elsősorban persze az archiválásra szánt dolgokról, nem azokról, amiken éppen dolgozunk.
Aki fontos munkákat végez számítógépen, mindenképp keressen valami automatikus programot, ami különösebb beavatkozás nélkül biztonsági másolatot készít a munkához tartozó fájlokról.
Via mondta
Ennyire nem akartam technikai lenni, de amúgy egyet értek. :) Nekem külön partíción van a Windows, aztán csináljon, amit akar. Újratelepíteni is könnyebb így. :) És rendszeresen backupolok, külső merevlemez is van, meg DVD-k is.
zeugma mondta
Via, értem, hogy ez a poszt most nem erről szólt. Csak azért írtam le, mert sokaknak ez egyáltalán nem egyértelmű.
Via mondta
Nem leszidásból írtam, köszi, hogy felhoztad. :)
zeugma mondta
Saját tapasztalat: ha az ember nekiáll biztonsági másolatokat készíteni vagy archiválni, az jó ösztönzés a rendszerezésre és takarításra: ki akarna fölösleges fájlokat és verziókat, félbehagyott leveleket, lejárt rendezvények lementett plakátjait, stb. tárolni? :-)
okopiacter mondta
A plakátokkal én azért csínján bánok, ha az én munkám :)) Főleg az eredeti grafikai változatokat – ami még változtatható – nem a kész nyomdai mentést stb. egy darabig még őrizgetem, mert a megrendelő visszajöhet és ha legközelebb valaki hasonlót kér, vagy ugyanaz a cég mondjuk kis változtatással egy másik rendezvényre kér egy újat, akkor nem kell az elején kezdeni. De én is potn ezzel „játszom” most 1-2 hete kisebb részletekben. Biztonsági mentések, rendrakás és törölgetés. Sajna, aki nyomdai munkát végez, annak nincs akkora tárhely, amit el ne tudna használni a nagy felbontású sokszor egyenként 100 megás képállományok ilyen gondos őrizgetése miatt. Ami persze hobbi, és tényleg nem kár érte, az kuka – főleg, hogy most felmentek a HD árak a távol-keleti árvíz miatt…. Mostanság kicsit szigorúbban kell tisztogatnom a virtuális helyeket, mint korábban. Már nagyon tele volt az összes külső és belső HD-m meg partícióm – hogy mást ne is mondjak – és hát ez elgondolkodtatott. Tényleg több 10 gigányi hulladéktól szabadultam meg azóta!
zeugma mondta
Jaaa, ha te csinálod a plakátot, az más :-)
Én arra gondoltam, amikor valakitől kapsz vagy valahol olvasol egy programajánlót, lemented a gépre, aztán vagy elmész a rendezvényre, vagy nem, de a meghívó mindkét esetben ott porosodik a merevlemezen, amíg ki nem dobod.
Viki mondta
Nekem még a munkahelyen bejött, hogy csináltam egy „Kuka” nevű mappát, ide mentem azokat a dolgokat, amik csak ideiglenesen kellenek (pl lementem, hogy be tudjam csatolni, vagy ilyesmi), és ezt törlöm időnként. Többi helyen igyekszem következetes lenni, de sajnos vannak fekete lyukak még mindig, fúúúúú de utálom őket… Egyébként meglepően kevés idő ezeket is kilomtalanítani, csak nagy falatnak tűnik, de múltkor 1-2 hét alatt rendet raktam napi 15 percekkel!
Amanda mondta
Hát igen, nagyon igaz, amiket írsz, sajnos én is csak utólag érzem át. Most aztán teremthetek rendet a káoszból (virtuális flylady:D).
Amúgy fontos még hozzátenni szerintem ehhez az egészhez a (biztonsági) mentéseket (pl. neten néhány dolog és mondjuk DVD-re kiírva időnként minden… Persze sajnos az se örökéletű, esetleg x évenkénti oda-vissza irkálással megoldható ez is.
Amanda mondta
Na, én most éretem meg ennyire először, hogy tényleg „gondolatolvasó” vagy! :))) Pont a napokban akartam én is kérdezni ezt tőled.:)) Nagy fájl-utólag-rendszerezésben vagyok, ráadásul (egyelőre) nem is itthon. Persze ilyenkor bánom meg az aktuális kényelemből fakadő „mindent bele” mappákat, amik természetesen tökéletesen használhatatlanok. Most olvasom majd még csak a bejegyzést, de ezt muszáj volt azonnal leírnom.:D