30 napos rutin

időbeosztás, rendszerezés – a saját ritmusodban

Szereted az otthonodat? Lakásod a nyugalom szigete, minden stressz nélkül birkózol meg a házimunkával, és bevált módszered van arra, hogy hogyan tartsd fenn ezt az állapotot? Nem érted, hogy mit kell magyarázni a takarításon? Örülj neki! Ez a program ezek szerint nem Neked szól. :) Csináld továbbra is azt, amit eddig, és élvezd az otthonod!

Ha azonban van olyan terület, amiről inkább elfordítod a tekintetedet, vagy mély sóhajtásba kezdesz, hogy “jaj, még ez is”; ha a reggeleid kapkodva telnek, mert valami mindig elveszik; ha van olyan szekrényed, amiből megtámadnak a cuccok, ha kinyitod az ajtót; akkor lehet, hogy érdemes kipróbálnod az alábbi 30 napos tréninget. Einstein is megmondta, hogy őrültség az, amikor ugyanazt csináljuk újra meg újra, mégis elvárjuk, hogy más legyen a végeredmény. Próbálj ki hát valami teljesen újat! Vesztenivalód nincs. Ha nem jön be, maximum sóhajtozol tovább. :)

Az otthonnak egyetlen egy feladata van: hogy ki tudd benne pihenni magad. Ha prüszkölsz a portól, ha nem tudsz kényelmesen leülni a kanapéra a sok cucctól, ha nem találsz egy tiszta bugyit a reggeli rohanásban, ha büdös van — akkor nem teljesíti a feladatát. Ha éjt nappallá téve súrolod az ablakot, hogy csillogjon, mint a reklámban, ha gyomorgörcsöd van, ha beteszel egyetlen bögrét a frissen kitakarított mosogatóba, ha bűntudatod van, amikor használod az otthonodat, akkor megintcsak nem teljesíti a feladatát.

Mi a program célja? Takarítani kell, ez vitathatatlan, azonban nem mindegy, hogy mikor, mennyit, és hogyan. Az élet sokkal szebb és érdekesebb annál, hogy feleslegesen sok energiát és időt pazarolj a háztartás vezetésére. A program egyik feladata, hogy megtanítsa, hogyan tudod praktikusan és hatékonyan letudni ezeket a feladatokat a korábbi kapkodás és kampánytakarítások helyett, a másik pedig az, hogy egy olyan rendszert adjon a kezedbe, aminél nem probléma, ha kimarad egy-két (tíz-ötven) nap, mert bármikor bűntudat nélkül becsatlakozhatsz újra anélkül, hogy kiégnél. Nem cél, hogy tökéletes legyél, és nem kell háztartási robottá válnod. A rendszer lépésekre bontott feladatokkal dolgozik, ami azt is jelenti, hogy könnyen tudod delegálni a feladatokat, így bármelyik szakaszban bevonhatod a párodat, családodat is – a konkrétan megfogalmazott, időzített (pár perces) teendők mindenki számára egyértelműek lesznek, és nem jelentenek nagy, ijesztő, teljesíthetetlen követelményt. Az egésznek az a lényege, hogy több időd maradjon arra, amit valóban szeretsz csinálni!

Itt megtalálod az amerikai FlyLady programon alapuló, általam készített tréninghez tartozó összes bejegyzést. A lent található program ilyen formában nem létezik angolul, hiszen nem puszta fordításról van szó. Az eredeti módszer alapelveit 3 év gyakorlati alkalmazás után magam rendszereztem, az évek tapasztalatával kibővítettem, a magyar hölgyek (és urak) igényeihez igazítottam, és saját rendszerbe foglaltam, hogy egy egymásra épülő, bárki számára könnyen alkalmazható (és testreszabható!) rutin legyen belőle.

Nagyon fontos, hogy az első két hétben lépésről lépésre haladj, hiszen ekkor építjük ki a rutint. A többi teendő akkor fog gördülékenyen menni, ha a rutinokat már szinte gondolkodás nélkül végzed.

A programot 2009. szeptemberében kezdtük, méghozzá egy hétfői napon, ezért a 3. héten lesz csúszás, ha Te nem hétfőn kezdesz. A zónázás mindig a hónap elején indul, ezért bármikor is kezdtél, ha elértél a program végére (a 24. napra), akkor csináld meg a zónázást bevezető hetet, utána pedig azzal a zónával folytasd, ami épp jön. Hogy az éppen aktuális hónapban melyik zóna mikorra esik, azt itt találod.

Tényleg működik?

Igen! Nem egy kész, szájbarágós rendszert tanulsz meg, amihez hozzá kell idomulnod, hanem olyan technikákat tanulsz meg, amelyeket a saját életedhez és igényeidhez igazíthatsz. De nem kell bemondásra elhinned. :) A tréninget az elmúlt öt évben több, mint 11.000 ember végezte el sikeresen: fiatalok és egyetemisták, szinglik és házasok, kisgyerekesek, nagy gyerekesek és nagymamák. (Itt olvashatod el mások sikertörténeteit!)

Ez most azt jelenti, hogy egész nap takarítanom kell?

Dehogy! A programmal pont azt a számodra ideális rendszert fogod tudni kialakítani, ami lehetővé teszi, hogy minimális erőfeszítéssel maximális hatékonysággal tudd fenntartani a lakás számodra ideális állapotát — vagy, ha többen vagytok, akkor együtt tudjatok dolgozni ezért. Ha elsajátítod a tréningben tanított készségeket, nem többet fogsz takarítani, hanem okosabban, átgondoltabban, és végeredményben kevesebbet.

Linda élménybeszámolója az első 30 nap után:

Mikor elinditottad az új motivációs rendszert, kapva kaptam az alkalmon, hogy most rendesen nekifogok, de úgy, hogy beleépítem a csak magamra szánt időt is. A 2 perces rakodásoknak köszönhetően nincs nagyobb kupi sehol, a turbótörlésnek hála nem kell 1 órát fürdőt súrolnom, nem mászik ki a szennyes a kosárból, stb. Kicsi, de látványos eredmények. A heti menütervezésnek köszönhetően pedig nem veszek annyi felesleges cuccot mint máskor, amikor vagtában kellet kitalálnom, hogy most mi is kell!
Azon kívül, hogy lelkesen követve a tanácsokat a lakás mindig prezentálható, van még egy NAGY plusz: elkezdtem lefogyni a fölös 10 kilómat! Valakinek ez nem tűnik soknak, de rosszul éreztem magam a bőrömben, óriási volt a háj a hasamon, állandóan fáradt voltam. A kis mozgás, a reggeli, a min. 8 pohár víz és az, hogy már nem kell minden időmet a háztartásra fordítanom, hanem olvashatok, megnézhetek egy filmet, kezdi meghozni az eredményét. Most -2,5 kg-nál tartok, és 24 óra alatt annyi mindent meg tudtam csinálni úgy, hogy még időm is jutott a gyerekekre és magamra… és ezáltal türelmesebb is lettem velük meg mindenki mással, és ez nekik is óriási pozitívum. :) 

Iratkozz fel most az ingyenes tréningre!

Első fázis – A rutinok kiépítése

sinklogo07sinklogo10

Második fázis – A hét napjainak feladatai

sinklogo19sinklogo16sinklogo17

  • Hétfő – 1 órás gyorstakarítás [megnézem]
  • Kedd – Tervezés & szervezés [megnézem]
  • Szerda – Antihalogató nap [megnézem]
  • Csütörtök – Küldetések napja [megnézem]
  • Péntek – Autó & táska takarítás; este randi [megnézem]
  • Szombat – Családi móka [megnézem]
  • Vasárnap – Belső tankolás [megnézem]

Testreszabás

Harmadik fázis – Zónázás

Ha bármilyen kérdésed felmerül, a bejegyzések hozzászólásában felteheted – minden hozzászólásról értesítést kapok, akármilyen régi bejegyzéshez is érkezett -, és nyugodtan írhatsz e-mailt is! :)

Szöveg és szerkesztés © Farkas Lívia – 2009-2014. Minden jog fenntartva! A szerző írásos engedélye nélkül másodközölni tilos!

Opt In Image
30 napos rutinkiépítő tréning
Kis lépések a nagy változás felé

Nagyon szeretnék ott lenni mindenkinél és személyesen válaszolni, noszogatni, szurkolni rendrakás, takarítás, szortírozás, időbeosztás, zónázás közben. Amíg a klónozógépre várunk, e-mailben tudok segíteni neked, ami majdnem olyan jó, mintha élőben ott lennék! 30 nap alatt segítek kiépíteni neked egy olyan rendszert, ami számodra logikus, és a te napjaidnak ad keretet.

Kiváncsi vagy, hogyan?

Iratkozz fel az Urban:Eve ingyenes Motivációs Hírlevelére!

Mi fog történni? A feliratkozást követő első hétfőtől 1 hónapon keresztül minden reggel kapni fogsz egy e-mailt az adott naphoz tartozó bejegyzés linkjével és egy kis szurkolással, kiegészítő anyagokkal, hogy könnyebben menjen a rutinkiépítés. Az e-mailes tréning nagy segítség lehet kezdőknek (vagy újrakezdőknek) a program elsajátításában. A listáról bármikor leiratkozhatsz, ha nem szeretnél több levelet kapni.